18. apr. 2010

Dag 26: Arbeidskontrakt og kultur-prosjekt

Fredag 16. april undertegnet jeg arbeidskontrakten for sommervikariatet for hele juli og august i sommer. Dette kommer til å innebære både morgen, dag, kveld og helgejobbing. Jeg var sommervikar i fjor også, men siden jeg i år har lappen åpner dette opp for mye flere muligheter.
Som jeg nevnte forrige uke arbeider jeg med en litt stor kultursak som kommer på trykk i avisen en helg i løpet av våren. Fredag gikk med til massevis av planlegging og research om alt fra selve temaet i saken, caset, innhold, vinkling, illustrasjoner/foto, fakta, spørsmål og kontaktinfo. Som jeg har sagt 100 ganger tidligere er dette den viktigste fasen i arbeidet med en sak. Dette avgjør hvor god saken blir og ikke minst det endelige resultatet. Samtidig sparer man enormt med tid i selve produsksjonsfasen hvis man har planlagt godt og utført en systematisk, ryddig og grundig reserach.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar