13. apr. 2010

DAG 25: Alt ansvar og produksjon hele helga


Fra fredag til lørdag kombinerte jeg utplasseringen med helgevakt og nettvakt. Fra lørdag morgen til søndag kveld ble 30 av totalt 40 timer brukt til jobbing. Jeg hadde denne helga ansvar for all oppdatering av nettavisen, all dekning av saker og eventuelle utrykninger og henvendelser.

Utenom oppdatering av nettavisen og kontakt med politiet nærmest hele døgnet, dekte jeg mange andre saker.
Denne helga lagde jeg en sak om at våren hadde kommet med bilder av personer som bedrev typiske sommeraktiviteter, konsert med visesanger Guren Hagen, Dal skolekorps med showet "Dal school musical", bluegrass-messe med ei gruppe fra Estalnad i Eidsvoll kirke og en sak om et elgkadaver som lå synlig ved veikanten på en ansvarlig i viltnemnda sin eiendom. Denne saken ble til gjennom tips og bilder fra en lokal kilde.

Jeg fikk denne helgen prøve meg på en stor arbeidsmengde hvor det var viktig å være konsentrert, fokusert og prioritere hva som måtte gjøres. Samtidig var det en kamp mot klokka og deadline slik at jeg ikke forsinket arbeidet til desken, vaktsjefen og grafikerne.

I tiden fremover skal jeg jobbe noe mindre, grunnet tentamen- og eksamentid, og ikke minst russetida. Jeg kommer likvel sterkere tilbake som sommervikar, og fast helgevakt til høsten.

Likevel er jeg nå i god gang med et større prosjekt som skal ende med en stor kultursak på helgesidene denne våren. Kan desverre ikke si så mye mer foreløpig, for ønsker ikke røpe ideen slik at den kan stjeles av eventuelle andre medier og konkurrenter.

Etter den lange helgen med ekstremt mye skriving var det mandag norsk-tentamen. Må bare si at det var en utrolig god oppladning med intensiv praktisk øvelse før tentamen, samtidig som jeg fikk betalt for det. Bedre blir det ikke og kan anbefales!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar