14. des. 2008

Sjef på huset

Denne fredagen var jeg og Tone Helene eneste journalister på huset, og dermed sjefer en stund. Dette betydde mer arbeid og ansvar!

På redaksjonsmøtet om morgenen sitter alle i dress og kjole, uten om meg og Tone. Vi får beskjed om at alle andre på huset skal på overrekkelse av kongens fortjenstmedalje til en av journalistene i avisen. Vi fikk dermed hele ansvaret for alt som skulle skje og skjedde denne dagen. Dette var virkelig en tillitserklæring.

1. LUCIATOG PÅ GAMLEHJEM MED 120 RUSS:
Dagen startet med at både jeg og Tone dro på jobb sammen på Vilberg Helsetun. Der var det først Lucia-tog med 5.klassinger. Disse var helt gale etter å bli tatt bilde av, deretter kom hele 120 russ fra videregående og gikk tog. En annerledes og koselig historie!
Dette lærte jeg: Vær bevisste på var å skjerme beboerne. Jeg tok kun bilde eller pratet med de jeg hadde fått samtykke av betjeningen av gjøre dette med.

2. FEMTEDAGSBALL:
Så fort vi kom tilbake hadde jeg en ny avtale, mens Tone begynte å skrive Lucia-saken og lagde 3 på gata. Da kom to fra en festkomite til et juleball som er arrangert i 90 år - noe vi selvfølgelig lagde sak om. De møtte opp i fullt festantrekk, noe som ga gode bilder.
Dette lærte jeg: Avtal at intervjuobjektet kan møte deg der du er, da sparer du mye tid. Få dem til å ha med effekter eller lignende for å få gode bilder.

3. ULYKKE OG NETTET
Jeg måtte også ta meg av både politirunden og nettet. Vi fikk tips om en ulykke ved Jessheim, og måtte da slippe alt jeg hadde for å ringe både politi, 110-sentralen og ambulansesentralen.
Dette lærte jeg: Dagen kan forandre seg på et øyeblikk, vær åpen for forandringer og endringer.

I HELGA:
- Luciatog i Sundet i Eidsvoll
- Konsert med Eidsvoll storband
- Danseforestillingen "Snytt på nytt"


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar