27. feb. 2009

Besøk, møte og hardkjør

Jeg var på to frilansoppdrag torsdag som jeg renskrivde, samtidig som Anniken kom innom og jeg hadde intervjuavtale og lagde sak om et kor. En travel dag på jobb nok en gang.

Dagen startet som vanlig med morgenmøte med briefing og fordeling av oppgaver. Jeg fikk tildelt kun ett nytt oppdrag: Gospelkoret Vivace trenger medlemmer og lokker med gratis sommertur. Jeg måtte derfor gjøre research, skaffe intervjuavtale og få tatt gode bilder. Dette gikk heldigvis greit, og var et enkelt og dagligdags oppdrag.

Resten av dagen gikk med til renskriving av to saker jeg dekte kvelden i forveien. Dene ene saken var fra Barnas kommunestyre i Eidsvoll, og den andre var fra Eidsvollmesterskapet i fotballkunnskap. Begge sakene var hentet inn ferdig på forhånd med bilder, så var bare å renskrive, velge ut bilder og legge inn i systemet.

Innimellom alt dette var det møte med vår kjære lærer Annicken, samtidig som Hurdølingen Tore Ruud Hofstad gikk VM-stafett og ble verdensmester. Dette ble fulgt av hele redaksjonen på flatskjermen. Kanskje fikk vi en opplslagssak?

Jeg fikk også noen jobber i helga, og startet "forhanlingene" med sommerjobbene og mitt ansvar som nettvakt, noe jeg kommer tilbake til.

1 kommentar:

  1. Jeg er veldig glad for at du har det så bra på jobb, Vegard. Det du har oppnådd å lære i redaksjonen er helt unikt. Det betyr at det har vært en god match her: en lærevillig og arbeidssom student og en innstilt redaktør som har latt deg få slippe til og prøve deg. Du har fått mye ansvar, og her er det altså noen som tør å satse på at du klarer brasene. Et bedre skussmål kan du ikke få.

    :-) Annicken

    SvarSlett