12. mars 2010

Dag 23: Bedriftsbesøk med noko attåt


Dagen startet som vanlig med morgenmøte, hvor jeg ble tildelt to helt "vanlige" saker. Disse ble jeg ferdig med før Nannestad videregående skole sin utsendte agent kom for å avhøre meg og min sjef. I den forbindelse ble bildet ovenfor tatt av den noe forskremte journalisten (undertegnede) som bevismateriale på visitten.


Bak lukkede dører samlet hele redaksjonen seg som vanlig for å planlegge dagen, diskutere vinklinger, case, tips og saker som skal dekkes. Jeg fikk beskjed om å lage en sak om Eidsvoll kulturskole sitt kurs "Myldreplassen", hvor barn kan få prøve seg og få en smakebit på de ulike tilbudene kulturskolen tilbyr.

Etter å ha kontaktet kulturskolen og lagd en intervjuavtale gjorde jeg research om saken. Deretter gikk turen til kulturskolen hvor jeg gjennomførte et kort intervju og tok bilder til forhåndsomtalen. På veien hjem benyttet jeg sjansen til å lage en "3 i forbifarten" og Tippeligastarten.

Etter at sakene var skrevet og ferdig levert, dukket som nevnt i ingessen opp besøk fra Nannestad videregående. Det var Bitten Johansen, som hadde en hyggelig prat med meg og redaktøren. Her ble det snakket om hvordan jeg har hatt det, hva avisen synes om min innsats og litt om mine planer og muligheter videre.

Stort mer er det ikke å si om denne dagen. Nå tar jeg meg en velfortjent helg.

1 kommentar: