16. jan. 2009

Reportasje om Pikseletaten

Denne uken var jeg på jobb på egen skole. Utgangspunktet var: "Hvor kommer matspalten fra?", dette endte i en lang og skrytende reportasje om Pikseletaten + en sak jeg ikke hadde regnet med.

Det er ikke alltid man trenger stikke nesa langt utenfor eget territorium for å lage nyheter, snarere tvert imot. Det er nemlig i eget miljø og nettverk man finner de beste og fleste sakene. Jeg er sikker på at jeg kunne klart å lage flere saker hver dag med utgangspunkt i Nannestad videregående, elevene og lærerne.

Jeg hadde laget intervjuavtale med "Matspaltistene", som hver lørdag i et og et halvt år har servert EUB sine lesere herlige oppskrifter. Allikevel vet kanskje ikke alle leserne hvem som lager denne matspalten, og det var min jobb å presentere.

Gjennom intervju med både Alexander Holm som er fotograf, Daria Zoric som er tekstforfatter og daglig leder for Pikseletaten og Per Balch-Barth som er kompetanseansvarlig for prosjektet. Temaer som hvordan det har vært å jobbe med matspalten, hva de har lært, deadline, samarbeid og kompetanseutvikling sto i sentrum. Dessuten fikk Pikseletaten lov til å skyte og presentere seg selv, sine tjenester og fordeler. Mer skal jeg ikke røpe i dag, resten kommer i EUB neste lørdag.

Dessuten fikk jeg i en bisetning høre at fotografen Alexander Holm hadde fått oppdrag fra Lego Wear i Danmark. Vips hadde jeg en sak til.

GLADNYHET: Neste helg er jeg journalist og fotograf på den røde løperen på "Spellemannsprisen". Bildene og opplevelsene skal jeg dele med dere.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar