25. jan. 2009

SPELLEMANNSPRISEN!


Kjendiser, rød løper, champagne, kjoler, glitter og glamour, 150 gale pressefolk og mye musikk karakteriserer "Spellemannsprisen 2008" i Oslo spektrum. Best av alt er at jeg fikk være med på det hele og fikk flotte bilder og kommentar av alle.

Fredag var alle akkrediteringer i orden, batteriene ladet, minnekortene tømt og linsene renset. Alt var klart for en uforglemmelig helaften. Utstyrt med to speilreflekskameraer med telelinse og vidvinkel, notatblokk og penner, sammen med en god dose arbeidsvilje og såisse albuer var jeg klar for "Spellemannsprisen 2008" i Oslo spektrum.

Jeg ble geleidet inn i et gedigent presserom fylt med nesten 150 pressefolk fra alle landets medier. Her rigget jeg meg til, før jeg stilte meg opp på første rad på den røde løperen. Her kom kjendisene, gjestene og de nominserte på rekke og rad. Det var rene Hollywood-tilstander på den røde løperen, og et sykt blitzregn. På den røde løperen stoppet balnt annet Christoher og Jan Thoma, Mira, Madcon, Kurt Nilsen, Maria Mena, Espen Lind osv.


Deretter var det mat og sncks på presserommet for showet startet. Vel og merke lå vi ca 2 timer foran TV-sendingen, og hadde egentlig sperrefrist på publiseringen. Dette ble selvfølgelig ikke overholdt. Utover kvelden kom vinnerne en etter en klare for fotoshoot og kommentarer.


Siden jeg kom fra Eidsvoll Ullensaker Blad var min vinkling og fokus på Stian Carstensen. Heldigvis vant han Åpen klasse, foran selveste Mette-Marit. Og vips var saken et faktum.

Det er flaut å si det, men jeg trivdes godt på kjendisfesten. Kanksje tabloid og sladrepressen er min fremtid?

Jeg måtte dra hjem å skrive og publisere etter showet. Men neste år skal jeg sørge for å komme inn på nashspielet også! Ønsker du bilder av en spesiell kjendis som var der, så ta kontakt!

1 kommentar:

  1. Kjære Vegard.

    Som du har lagt merke til, er det noen ganger siden du har fått noen kommentar av meg. Men du forstår sikkert at mine kommentarer ikke kommer til å tilføre deg noe annet enn bifall, bifall, bifall. Du lærer og du får ansvar. Du VIL ha ansvar og du er nøye. Den fødte journalist. Kanskje jeg ikke ønsker at du skal begynne å jobbe i SE&HØR etter denne siste begivenheten på Spellemannsprisen for jeg boikotter magasinet og har gjort det i 20 år. Da ville jeg ikke få noen fremtidig glede i å lese spennende saker du har produsert. Du går i 2. klasse på videregående. Vegard, du har såvidt begynt å leve og du har allerede oppnådd så mye. Naturligvis er det ikke flaut å si at det var gøy å gå på fest med hele kjendis-Norge samlet på ett sted.

    Såvidt jeg kan se har du vært innom og til og med dekket alle sjangere en avis kan tilby sine lesere, så frem mot sommeren tror jeg det beste rådet jeg kan gi deg er å kose deg med jobben.

    :-) Annicken

    SvarSlett