4. sep. 2009

Dag 2: Veilede, jobbe, planlegge og avtale


Dagen i dag foregikk ikke hos EUB, men som både veileder, journalist og fotograf  på skolen. Her fikk jeg dermed kombinert flere jobber, og avtalt og planlagt senere prosjekter.

Over 20 andre elever skal utplassres i år, noe som er gøy. Da er vi flere til å dele de unike, erfaringene, opplevelsene, opp- og nedturene vi får etter et år i en ukjent bedrift. Denne fredagen var jeg på skolen både for å bunne hjelpe Annicken å bistå og veilede de som skulle søke og finne en bedrift.

Samtidig kombinerte jeg dagen med en jobb for EUB. Nannestad restaurant hadde fått nye eiere - elevene hadde tatt over det hele og fulle ansvar. En liten, koselig sak for avisen.
To fluer i en smekk!

Jeg jobbet også med videre avtaler og planlegging for større saker og prosjekter som er på gang. 
Nå er det bestemt: Vegard fortsetter der han slapp, og vender tilbake til Eidsvoll Ullensaker Blad også i år.

1 kommentar:

  1. Ja, det var greit å få avklart at du er i EUB også i år. Du har god driv der, og de har også lagt ned mye energi i at du skal bli en flink reporter. Så det synes jeg er bra.

    Det var min jobb å utfordre karrierebehovet ditt ved å anbefale Akersgata. Jeg mener jo egentlig at du er klar for slike utfordringer, men samtidig så ser jeg at du er i en veldig trygg og kjent læresituasjon i EUB, og derfor synes jeg det er riktig at du fortsetter. Men gjennom å snuse på andre alternativer, så har du jo også fått bekreftet hvor gjerne de vil at du skal være hos dem, og Vegard, det finnes ingenting som gode og trofaste kolleger.

    Jeg har ikke så mye mer å kommentere i øyeblikket, du oppdaterer bloggen som du skal, og da er vi enige om at du er på jobb fra neste fredag.

    :-) Annicken

    SvarSlett