11. sep. 2009

Dag 3: Stor sak i boks - mer spennende på gang

Dagen i dag har gått med til skriving, skriving og atter skriving - bedre blir det ikke. Dermed ble jeg ferdig med et av prosjektene jeg har jobbet mye med den siste tiden, samtidig som det har kommet inn et enda mer spennende oppdrag.

Den siste måneden har jeg jobbet med en stor sak som har krevd mye i alle faser. Fra idé, finne case, gjøre research, lage intervjuavtaler, booke fotograf, gjennomføre intervjuer,  lese korrektur og til å levere og forhandle pris.

Jeg har nemlig laget sak om en mann som har fått brystkreft. En diagnose som rammer om 2700 kvinner hvert år, men kun i underkant av 20 menn. Han og døtrene hans forteller i min sak åpent om kampen mot kreften, hvorden det har endret livet deres, tanker om døden osv. Saken kommer på trykk i Norsk Ukeblad og Eidsvoll Ullensaker Blad i uke 40, i forbindelse med starten på solidaritetsaksjonen for brystkreftrammede - Rosa Sløyfe aksjon. Saken ble levert og godkjent av Norsk ukeblad i dag, og den lokale versjonen til EUB er også snart ferdig.

Dette er den første - men ikke den siste saken jeg skriver for ukepressen. For dette er en sjanger og type arbeid jeg virkelig liker, som både er utfordrende og givende.

UT PÅ TUR?
Man skal ikke tro at om man jobber i en liten lokalavis på Øvre Romerike så må man tilbringe all sin tid der. For nå ser det ut til at min utplassering i uke 39 skal gjennomføres på reportasjeoppdrag for avisen i Ålesund. Hva saken gjelder og nærmere detaljer vet jeg foreløpig knapt selv engang, men følg med på bloggen så skal jeg holde dere oppdatert.

IKKE BARE REFERAT
På denne bloggen vil jeg etterhvert prøve å reflektere og lære videre det jeg erfarer og lærer underveis, slik at bloggen ikke blir et rent referat fra mitt arbeid. Men også kan tilføre litt visdom til "mine" lesere!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar