25. okt. 2009

Dag 8: Kultur-jubileer

Forrige uke var det krim som sto i fokus, mens jeg nå har jobbet med kultursaker.

Jeg laget en forhåndsomtale om et kor, Opus 89, som skal ha 20-års jubileum. Med interju av lederen og dirigenten, og energiske bilder av koret så ble dette en god sak. Samtidig fant jeg tidligere bilder i arkivet som viser hva de har gjort tidligere gjennom 20 år.

Torsdag hadde jeg et lite impulsivt og improvisert foredrag for 10.klassingene som var på besøk, på oppfordring fra Annicken. Får håpe jeg ikke skremte dem da!

Som en del av arbeidet med å etablere meg som frilanser og publisere portfølje har jeg fått opp nettstedet www.frilansmedia.no, som Alexander Ørnberg har lagd for meg. Her kommer det snart fyldig portfølje, informasjon og nyheter om arbeidet jeg gjør.

Samtidig har jeg kombinert særemne i norsk og tekst/lyd/bilde. For jeg har nemlig om medienes kommersialisering, sensasjoner og k-journalistikk. Konklusjonen og resultatet kommer jeg tilbake til på denne bloggen når jeg er ferdig.

1 kommentar:

  1. Vegard, jeg har lyst til å kommentere to positive ting ved arbeidet ditt; det ene er naturligvis at du har så god kontroll over det som skjer og det du gjør, at du får overskudd av det! Kommersialisering av mediene er et svært viktig tema, som jeg mener får lite oppmerksomhet, og som det må fokuseres enda mer på i opplæringen. Vi som jobber med medier og kommunikasjon må lære oss å bli stolte av og glad i å forholde oss til sannheten og ikke fristes av at vi kan dra fordeler av å publisere stoff, eller være en selger av andres budskap. Faller man for en slik fristelse blir man integritetsløs.

    Det andre er at du samarbeider med Alexander for å lage web. Det er skikkelig bra, og det er deilig å se at det skjer av seg selv (fordi jeg ofte oppfordrer elever til å samarbeide).

    Bra!

    :-) Annicken

    SvarSlett