9. nov. 2009

Årets første oppslagssak



Mine spådommer om at en av mine oppdrag lå an til å kapre førstesiden ble virkelighet. I dag var det min sak som skulle selge avisen, samtidig som jeg hadde flere andre saker på trykk.


Denne helgen har jeg jobbet hardt og mye i forbindelse med jubileumet til Langset kirke.
Lørdag dekte jeg en "barnebursdag" i Langset kirke som fyller 150 år. Her var det nesten 200 barn og voksne, som feiret kirken med boller, ballonger og underholdning. Søndag var det festgudstjeneste med selveste biskopen, prost og lokale prester som gjester. Deretter gikk turen til Eidsvoll kommune sin ordfører, Terje Teslo, sin gård for høytidelig lunsj og taler.
Nå satt jeg igjen med sidevis av notater, intervjuer og fakta og flere hundre bilder på to kameraer. Ettermiddagen og kvelden gikk med til skriving og bildeutvelgelse, Samtidig som jeg tok kveldens politirunde.

Saken om Langset kirke endte med førstesideoppslag og dobbeltside. Samtidig som to andre saker jeg nylig har skrevet fikk en helside hver, så i dag fikk jeg virkelig "valuta for pengene". Dessuten var dette et friskt pust til arbeidet med å samle arbeider til min portofolio.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar