6. nov. 2009

Dag 10: Starten på noe stort?

I dag lagde jeg et par rutinesaker og ble tildelt en jobb i helga som ligger an til å bli mandagens oppslagssak.

Jeg startet dagen med å lese massevis av dagens papiraviser og saumfarte nettaviser og nettsteder på jakt etter lokale nyheter og ideer. Desverre førte ikke dette til de helt store sakene i dag, men det vet man aldri.

Deretter lagde jeg en enquete, før jeg lagde en stor forhåndsomtale om Eidsvoll bibliotek som skal feire 180-års jubileum. Jeg fikk meg da en tur ut av kontolokalene for å ta bilder og lage intervju angående dette. Etter å ha skrevet, redigert og levert dette, startet kabalen med å dekke helgas hendelser.

Jeg ble tildelt helgas høydepunkt: nemlig Langset kirke som er 150 år. Dette skal feires med familiedag, festgudstjeneste, bokutgivelse, besøk av biskopen, jubleumskonsert og festmiddag. Kort sagt storslått feiring. Dette skal selvfølgelig EUB dekke bredt, noe som ble min oppgave.

Dette kan ligge an til å bli mandagens oppslagssak (førsteside), noe jeg ikke får muligheten hver dag. Såklart kan dette endre seg. For hvis Eidsvollsbygningen brenner, Skibladner går på grunn og et fly kapres på Gardermoen, så henger nok et kirkejubileum i en tynn tråd. Men vi får se hva som skjer, nyhetsbildet kan endres i løpet av sekunder. Det er det som fasinerer meg med denne jobben.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar