19. feb. 2010

Dag 22: Blant tarmer og innvoller


Dagen i dag startet som vanlig med et morgenmøte hvor ideer og dagsorden ble diskutert og gjennomgått. Etter møtet ringte telefonen og et tips kom inn til redaksjonen: Innvoller var dumpet i veikanten. Jeg reise ut på saken, og jeg fikk erfare at jobben ikke bare innebærer glitter og glamour.


Det lå an til å bli en rolig dag med små saker om søknadsfrist til videregående og været i vinterferien. Men et telefontips endret dagsorden. For det var nemlig dumpet innvoller fra en elg i veikanten. Jeg fikk tildelt jobben, og reiste til stedet for å ta bilder av de grosteske, blodige tarmene og magesekken.

Ute i veikanten lå de både slimete, blodige og tilsølte. Ved siden av satt en flokk kråker som hadde forsynt seg av innmaten. Jeg knipset løs i både bredde og høydeformat, mens en stank av avføring og død dunstet mot meg. Saken i seg selv var ikke noe alvorlig, for dette er i følge viltnemnda vanlig prosedyre. Likevel var det en ny og uvanlig opplevelse for den unge journalisten (undertegnede).

 Dagen videre gikk med til å jobbe med de større prosjektene jeg har i bakhånd. Neste uke er det vinterferie, noe jeg ser frem til. Først skal jeg ha nettvakt denne helga.

Ønsker alle en god helg og god ferie.

PS. Håper du ikke satt og spiste eller var i ferd med å nyte et bedre måltid, for dette innlegget og vedlagt bilde egner seg ikke som apetittvekker.

1 kommentar: