25. okt. 2008

På jobb med lokale rikskjendiser

Torsdag og fredag har virkelig vært to morsomme dager på jobben. Først dekte jeg show med multimusikeren Stian Carstensen, deretter med vitsedronningen på 84 år, GT-Sara.

Jeg har sagt det tidligere og jeg sier det igjen: En av mange fordeler med å være journalist er at du får gratis inngang på arrangementer og får møte masse spennende mennesker. Det har jeg fått gjort nå.
De to siste dagene har jeg dekt show med både Stian Carstensen og GT-Sara, to lokale helter som også er kjent langt uteover kommunegrensene.



STIAN CARSTENSEN:
Stian Carstensen er multimusiker, og mest kjent med sitt trekkspill i gruppa Framers Market. Torsdag hadde han show som han kalte: "Eidsvolldialekta - en onomatopoetisk bokmålsutflukt", hvor han selv var reiseleder. 150 personer gjestet arrangementet i et knøtt lite og intimt lokale. Latteren satt løst og stemningen på topp under hele forestillingen. Jeg fikk en god plass for å få ålreite bilder. Samtidig var jeg rask på foten og litt strategisk i hvor jeg sto når showet var slutt, slik at jeg fikk pratet med Stian før han måtte dra, noe konkurrenten Romerikes Blad ikke fikk.
1-0 til EUB.

GT-Sara:
Kjent fra både Senkveld, Se og Hør, Rorbua og Frokost TV, Gerd "GT-Sara" Thoreid. I en alder av 84 år reiser hun land og strand rundt og underholder med et reportuar på over 100 vitser. Samtidig som hun synger og spiller på sin gitar. I disse dager har hun både hatt cd-slepp og boklansering, derfor benyttet jeg sjansen til å få et intervju om begivenhetene da hun opptrådte på hjemmebane fredag kveld. Jeg kjenner henne litt fra før, noe som var en fordel da jeg skulle intervjue henne, alt går mye lettere da. Maken til dame har jeg aldri møtt, hun MÅ oppleves.
Som du skjønner har det vært mye latter og moro. I helgen er alvoret tilbake, da har jeg politi og nettvakt som starter 06.30 på morran.
PS. Husk å stille klokka natt til søndag. Hvem vei var det nå igjen? Se eub.no for fasit søndag morgen.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar