24. okt. 2008

Pressekort

Denne uken ble jeg tatt opp som medlem i Norsk Journalistlag, og har fått mitt eget pressekort som bevis på at jeg er journalist.


Norsk Journalistlag (NJ er en organisasjonen som organiserer "redaksjonelle medarbeidere som har journalistikk som hovedyrke og som i sitt daglige arbeid foretar frie journalistiske vurderinger". NJ har ca 9500 medlemmer, dette er bortimot 100% av landets journalister.

Nå har NJ begynt med opptaksprøver for studenter som ønsker å bli medlem. For noen måneder siden leverte jeg søknad, arbeidsprøver og bevis på at jeg er ansatt i en redaksjon og har journalistikk som hovedyrke.

Arbeidsutvalget innvilget i september søknaden, og jeg er dermed offesielt medlem i Norsk Journalistlag. Som medlem får man nasjonalt og inetrnasjonalt pressekort, fagbladet Journalisten, gunstige forsikringer og fagseminarer.

Dette er et skritt nærmere en karriere i mediebransjen og pressen!

1 kommentar:

  1. Det er ganske tøft. Du bør være stolt, spesielt i når du er så ung. :D

    SvarSlett